AKTUALNOŚCI

III ROWEROWA MAJÓWKA

12 maja uczestniczyliśmy w III Rowerowej Majówce z 976 Leśną Sobotą organizowaną przez Pałac Młodzieży w Szczecinie. Nasza trasa ,tym razem, była dłuższa niż zwykle. Autobusem dojechaliśmy na u. Kołłątaja i stąd rozpoczęła się trasa piesza. Oto ona: Kołłątaja MZK – Jasne Błonia – ul. Fałata - Teatr Letni – Różanka-  ul. J. Fałata – Ogród Botaniczny – ul. Arkońska – sz. żółty im. Ireny i Karola – J. Goplana  – Polana Miodowa – ul. Miodowa – przystanek MZK Głębokie – 6,5 km. Idąc tą trasą zdobyliśmy wiele punktów do książeczek rajdowych: piesza OTP i Przyjaciel Przyrody. Na mecie było ognisko i kiełbaski, zabawy, konkursy sprawnościowe i wiedzowe oraz spotkanie z Policjantami. Pogoda i humory dopisywały wszystkim.

RAJD SZLAKAMI PÓŁNOCNEGO SZCZECINA

21 kwietnia 2018r.  byliśmy organizatorami XIII Rajdu Szlakami Północnego Szczecina. Do mety, czyli na boisko naszej szkoły, prowadziły 3 trasy. Nasza trasa: SP14 – ul. Strzałowska – ul. Pokoju – ul. Nehringa – szl. żółty (struga Osiniec, Uroczysko Kupały, Zielone Wzgórze, ruiny dawnej kawiarni i leśniczówki) – Wieża Gocławska- szl. żółty- ul. Koszalińska – SP 14 – 5km. Na trasie słuchaliśmy opowiadania o naszej dzielnicy, oglądaliśmy ciekawe miejsca. Na mecie było ognisko, pieczenie kiełbasek i wiele konkursów sprawnościowych. Każdy uczestnik rajdu otrzymał pamiątkowy znaczek a uczestnik konkursów – nagrodę. Pogoda nam dopisała, więc można było poleniuchować na zielonej już trawie. Najmłodszy uczestnik miał niespełna rok i dzielnie spał w wózeczku przez całą trasę. Dziękujemy wszystkim uczestnikom rajdu za to, że spędzili z nami wolny czas, rodzicom, którzy wsparli nas swoją obecnością  i nauczycielom, którzy  pomogli nam w przeprowadzeniu konkursów.

970 LEŚNA SOBOTA

Pada śnieg a my mamy szczęście i wyruszamy na Leśną Sobotę . Trasa wiedzie przez Las Arkoński do Polany Harcerskiej. Na trasie biegi, ślizgi na lodzie i gorąca herbata.  Na Polanie Białej członkowie LOK z sekcji strzelniczej przygotowali wystawę broni, którą mogliśmy oglądać a nawet brać do ręki. Po krótkiej przerwie wyruszamy na Polanę Harcerską, gdzie jest meta 970 Leśnej Soboty. Zmarznięci chętnie upiekliśmy kiełbasę na ognisku i wypiliśmy gorącą herbatę. Tu również mieliśmy szczęście, bo mogliśmy się nauczyć krzesania ognia przy pomocy magnesu. To była bardzo pouczająca lekcja. Pokonaliśmy ponad 5 km i było nas 25 osób. Czekamy na następny rajd.

PIERWSZAKI W MUZEUM

Dzisiaj klasa 1 a była w Muzeum Narodowym na warsztatach: Malować jak Leonardo. Uczniowie poznali sylwetkę wielkiego człowieka, jednego z największych geniuszy w historii cywilizacji: Leonarda da Vinci. Mieli okazję do nauki malowania, inspirowaną twórczością Leonarda da Vinci,patrzenia na dzieło sztuki oraz zapoznania się z pracą malarza i przyborami, których używa, na przykład: płótno, blejtram, szpachelka, werniks, krosno, paleta, pędzel, sztaluga, rama. Poznali również podstawowe pojęcia jak gama barwna, kontrast, cień i półcień, kompozycja. Zajęcia prowadziła p. Agata Kamińska.

966 LEŚNA SOBOTA

25 listopada Pałac Młodzieży zapraszał na wędrówkę po Puszczy Wkrzańskiej. Była to: 966 Leśna Sobota, której złaz zaplanowano przy Kościele w Przęsocinie (szlak zielony). Pomimo niesprzyjającej pogody wzięliśmy w niej udział. Na starcie przy naszej szkole przyszło 10 uczestników od 1 do 5 klasy. Trochę mało, ale jak na taką pogodę, to chyba dość dużo.

Oto nasz trasa: Szczecin, Osów MZK – szlak czerwony – Szczecińska Gubałówka – szlak czerwony – ul. Lisiej Góry – szlak zielony – Zespół przyrodniczo- krajobrazowy „Dolina Siedmiu Młynów” – źródła strumienia Osówka - Wielecka Góra – szlak zielony – Przęsocin, kościół – przystanek MZK 7,0 km.
Zmęczeni i bardzo mokrzy wróciliśmy do domu.

Ewa Łaszcz, Aldona Głowacka

ŚWIĘTO PIECZONEGO ZIEMNIAKA

7.10.2017 –w pochmurny sobotni poranek wyruszyliśmy na rajd: Święto Pieczonego Ziemniaka, który przygotowała Szkoła Podstawowa nr 42. Pomimo kapryśnej pogody na rajd wyruszyło 21 uczniów od zerówki do klasy szóstej i 4 opiekunów. Trasa: Szczecin SP 14 ul. Strzałowska- kładka nad torami – Wzgórze Kupały – ul. Białogórska – ul. Świętojańska – ul. Wendeńska – Stawy Bliźniaki – szl. niebieski (Las Arkoński – Drzetowo)– ul. Obotrycka – kościół pw. M.B.Ostrobramskiej – Park Miejski Brodowski – ul. Piaskowa – szl. niebieski ul. Hoża -SP 42 – Park Ostrowska – ul. Bogumińska – ul. Pokoju – SP14- 7 km.
Na trasie poznawaliśmy różne drzewa, krzewy i inne rośliny i grzyby, ćwiczyliśmy na ścieżce zdrowia, zbieraliśmy kasztany i żołędzie, oglądaliśmy zabytkowy kościół, widzieliśmy nawet wiewiórkę, która zajadała orzechy. Na mecie uczestniczyliśmy w konkursie plastycznym: Ziemniak na trasie rajdu i konkursach sprawnościowych. Zdobyliśmy kilka nagród. Zmęczeni wróciliśmy do szkoły.

RAJD LEŚNA SOBOTA

23 września2017r. Pracownia Turystyczno – Ekologiczna Pałacu Młodzieży – PCE zorganizowała 960 Leśną Sobotę po Puszczy Wkrzańskiej. Meta złazu zorganizowana jest w na Polanie Białą za Leśniczówką przy ulicy Miodowej. Impreza organizowana była przy wsparciu Gminy Miasto Szczecin. Wyruszyliśmy trasą: Szczecin Głębokie – szlak czerwony – ścieżka ekologiczno-edukacyjna wokół Jeziora Głębokiego – ul. Kąpieliskowa – szlak niebieski – Polana Biała (meta) - ok. 6km. Na mecie czekała na nas ognisko, kiełbaski i wiele konkursów sportowo-rekreacyjnych, konkurs wiedzy turystycznej.
Pogoda i humory dopisały. Z naszej szkoły na szlaki wyruszyło 15 osób. Zapraszam na następny rajd 7 października: Święto Pieczonego Ziemniaka.
Ewa Łaszcz- opiekun SKKT „Obieżyświat”