AKTUALNOŚCI
PODSUMOWANIE PILOTAŻU PROGRAMOWANIA

W bieżącym roku szkolnym Szkoła Podstawowa nr 14 wzięła udział w pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o dwie innowacje pedagogiczne. W klasach pierwszych innowacje „Z programowaniem na ty” prowadziły pani J. Nowalay oraz pani W. Stefanowska, w klasach czwartych, piątych i szóstych innowacje „Podstawy programowania w środowisku Scratch” wprowadzali pan R. Darowny oraz pani G. Maciejewska. Celem innowacji był rozwój myślenia algorytmicznego, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni i wnioskowania.
  • Uczniowie rozwijali kompetencje społeczne, kształcili umiejętność pracy zespołowej.
  • Działania promujące kodowanie w naszej szkole:
  • Programowanie na zajęciach komputerowych oraz kole matematycznym.
  • Poznajemy programy Scratch, Code, Lightbot. 
  • „Kodowanie na dywanie”. 
  • Kodowanie na kartce papieru. 
  • Akcja „Tydzień kodowania”.
  • Kodowana muzyka. 
  • Akacja „Godzina kodowania”. 
  • Urodziny Scratcha. 
  • Kodowane przerwy. 
  • Własne konto sp14szczecin na stronie www.scratch.mit.edu. 
  • Lekcje prowadzone przez uczniów w oparciu o program Scratch. 
  • Udział nauczycieli w doskonaleniu w zakresie programowania.
Zajęcia z kodowania okazały się bardzo interesujące dla dzieci. Uczniowie rozwijali kompetencje informatyczne, poznali podstawy tworzenia algorytmu, rozwiązywania problemów oraz współpracowali ze sobą. Podsumowanie pilotażu programowania w formie prezentacji: